13. 12. 2014

Vůně cukroví...

Včerejší pozdní odpoledne jsem konečně začala péct první cukroví - pracny. Trošku jsem váhala nad receptem, jestli ho mám použít od mé babičky Květy nebo ze zdrojů na internetu. No, co se týká surovin, vylepšila jsem tedy ten babiččin recept. Přidala jsem více ořechů, kvalitního kakaa, no a pro nás důležité - nešidit na koření (hřebíčku, kardamonu, skořice). A jelikož nemusíme přeslazené cukroví, ubrala jsem na cukru.

Pracny
360 gramů polohrubé mouky
250 gramů tuku (Hera)
200 gramů vlašských ořechů (rozemleté)
150 gramů moučkového cukru
1 vejce 
hřebíček, skořice, kardamon (mleté)
3 velké lžíce kvalitního kakaa

Na válu prosejeme mouku, přidáme změklý tuk, rozemleté ořechy, cukr a vejce, skořici, hřebíček, kardamon a kakao. Zpracujeme těsto a necháme uležet v ledničce - tak 6 hod, nebo do druhého dne.
Před pečením vymažeme formičky, naplníme vtlačením a vložíme do vyhřáté trouby. Pak jen záleží na Vás, jestli je obalíte nebo jen poprášíte cukrem.
Doba pečení - tak 5-7 min, ale raději  kontrolujte.
Horkovzdušná trouba - 150 °C 

také mám jeden z Apetitu:http://www.apetitonline.cz/recepty/6970-pracny.html

Užijte si pečení, radost a skvělou náladu z atmosféry, která ho obklopuje.


provoňte si domov...


vytvořte si vánoční atmosféru...


zpívejte si...poslouchejte hudbu...
 je to klasika, dříve hodně hraná - Last Christmas od Wham!



Stojí za to, se tomuto krásnému zvyku chvíli věnovat, nejen že si tím provoníte Váš domov, ale potěšíme tak milovníky sladkého, Vaši rodinu, přátele...

Mějte krásnou sobotu a já jdu pokračovat s dalším druhem cukroví.

Vaše Markéta

2 komentáře:

  1. Vypadají velmi lákavě, krásně se ti povedly Markéto ,já se teprve chystám na perníčky, syn je má moc rád....
    Člověk pro samou práci neví co dříve a tu písníčku mám taky moc ráda, dokonce si ji dávám o Vánocích jako vyzvánění :-))
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, Katko. Jěště zkusím přidat další druhy i s dalšími hity...na které mám pěkné vzpomínky..A ty perníčky - milují asi všechny děti, ještě když si je mohou sami vytvořit a pomalovat. Krásný večer. M.

    OdpovědětVymazat