5. 7. 2015

Levandule na cesty


... kdybych si měla vybrat jeden esenciální olej, který si přibalím do kufru - tak  to určitě bude Levandule (Lavandula angustifolia), pro její všestranné použití - první pomoc na Vašich cestách!

-  je přírodní odpuzovač komárů a molů

- 1 kapka Vám uleví od bolesti hlavy (vetřená do spánků)

- znamenitě působí na spáleniny, spálení od slunce, úpal, úžeh na slunci, přehřátí, potničky, odřená místa, pupínky, bodnutí hmyzem, nespavost, žaludeční potíže, zvracení, tělesné vyčerpání

Jak na horko, přehřátí, úžeh, úpal - denně vypít aspoň 3 litry vody, pak si spánky, šíji a horní část břicha potřít éterickým olejem z levandule (neředěným, po kapkách). Přikládat led do podpažních jamek, na slabiny a šíji.
Hlavně být v klidu a na chladném místě.


Přeji všem krásné cestování, buďte fit a hlavně se nepřepínejte
... zdraví především. Vaše M.

2 komentáře:

  1. Levandule je skvělá a velmi léčivá záležitost,taky jí mám moc ráda a používám velmi hojně.
    Teď už mám nejvyšší čas sklízet další, tak se na ni na chudinku chystám,že ji přistřihnu trochu účes :o).
    PaK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé Katko, já mám levanduli také moc ráda a mám s ní velmi dobré zkušenosti. Nám letos úžasně vyrostly všechny keře, tak budu mít do zásoby(na usušení,do marmelád,na ozdoby...) také ji budu zkracovat, možná že ještě jednou pokvete.Krásné letní dny.M.

      Vymazat