6. 6. 2015

osvěžující máta


... při těchto vedrech se nejraději osvěžím mátovým čajem. V zahradnictví jsem koupila dva nové druhy máty - banánovou a mandarinkovou. Chuťově jsou jemné, s vůní ovoce. Překvapilo mne, jak rychle se oba druhy za velmi krátkou dobu rozrostly (jsou tedy nenáročné na pěstování). Rostliny sázet do propustné, humózní půdy (kvalitní zahradnický substrát) na slunné stanoviště nebo do polostínu. Pochopitelně pak pravidelně zalévat, nenechat vyschnout. 

Rychlý mátový čaj:
Mátu operte, pak otrhejte lístky a vložte je do své oblíbené konvice, nádoby... Zalijte vroucí vodou a nechte pět minut louhovat. Já osobně si čaj nesladím a piji ho vlažný (někdy s plátkem citrónu).










Přeji všem pohodový víkend. Mějte se co nejlépe. M.

2 komentáře:

  1. Markéto, já myslím, že si můžem tykat....
    Budu si muset koupit taky nějakou mátu s vůní ovoce... láká mi to. Dnes konečně napršel sud vody a je zataženo, tak si zahrada trochu oddychla. I když se člověk snaží zalévat... není to ono jako když to přijde shůry.
    Měj se hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jarko. U nás také konečně pršelo, dneska během celého dne. Máš pravdu, že zalévání třeba tou konvicí není vždy dostačující...prostě není nad déšť, který rostliny proleje od lístků až po kořeny.
      Také se měj moc hezky.M.

      Vymazat