8. 1. 2015

Avokádový dezert

Už dlouho jsem se chystala připravit sladký dezert z avokáda - no a tady je! 
(Recept je podobný jako u koláče z máslové dýně.)



200 g máslových sušenek (spekulky)
120 gramů másla
2 ks zralých sladkých banánů (nahrazují cukr)
2 ks zralých avokád
2 vejce  (domácí)
1 mascarpone ( 250 gramů)
1 polotučný tvaroh (250 gramů)
  1 lžíce javorového sirupu
1 vanilkový lusk - dřeň
na ozdobení - meduňka, máta 
(našla jsem pod sněhovou pokrývkou)
Na přeliv:
zmražené jahody (domácí)
1 lžíce třtinového cukru 
  • Sušenky rozmixujeme a spojíme s rozměklým máslem, natlačíme stejnoměrně na dno dortové formy (předem vyložené pečícím papírem), upečeme při teplotě 150 stupňů cca 15 minut v horkovzdušné troubě (raději kontrolujte hnědnutí).
  • Oloupeme a pokapeme citrónem banány a avokáda, rozmixujeme, přidáme mascarpone, tvaroh, vejce, dřeň z vanilkov. lusku a javorový sirup, vše propojíme a vyšleháme (hustší pěna). Vlijeme do dortové formy na upečený korpus a pečeme při 160 stupních. Asi po 50 min začne zlátnout, vyjmeme z trouby a necháme vychladnout. Nejlepší je nechat dezert uležet v ledničce do druhého dne. 
  • Dezert můžete dochutit přelivem z jahod. Zahřejte jahody s třtinovým cukrem a zbylým vanilkovým luskem, když se vše začne rozpouštět, lehce bublat, promačkáme směs vidličkou a povaříme tak 2 min. Poté nechte vychladnout (i když výborně chutnají obě varianty - studený/teplý přeliv).
Dobrou chuť a krásné odpoledne. M.

2 komentáře:

  1. ÁÁÁch takové dobrotky ,to mi Market nedělej :-D.Ty tvoje netradiční moučníky mě fascinují,ňamka :-)
    Pěkný večer K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší Katko, já ráda netradiční...ráda zkouším nové věci...děkuji a pěkný večer i Tobě.M.

      Vymazat